• تماس 02188924605-14
  • نشانی خیابان جویبار، خیابان میرهادی شرقی، پلاک 4
  • ورود به پرتال

پرسش‌های عمومی

1. برای دریافت یا خرید بانک اطلاعات ایران‌کد چه باید کرد؟

ارسال درخواست به امور مشترکین ایران‌کد و تعامل با کارشناس مربوطه.
فکس: ۰۲۱۸۸۹۳۸۱۴۰
ایمیل: CustomerService@irancode.ir

2. آیا اقلام وارداتی نیاز به GS1 دارند؟

خیر

3. پس از آن که نماینده کد ملی را ارسال کرد، چگونه می‌توانم تأیید آن را پی‌گیری کنم؟

پیگیری مراحل کدگذاری تنها از طریق ارتباط با نماینده امکان پذیر است و مرکز نمی‌تواند در این باره پاسخگوی اعضا باشد. شایان ذکر است در صورت تایید کدها، می توان با مراجعه به پورتال ایران کد از طریق دسترسی اختصاصی خود از قسمت گزارشات اطلاعات محصولات و گزینه گزارش کد‌های ملی  محصولات اقدام به گزارش گیری نمود.

4. برای تایید کد‌های درخواستی چقدر زمان لازم است؟

برای ۲۰ قلم کالا حدوداً ۷ روز کاری لازم است.

5. بعد از تأیید کد ملی کالا، چقدر زمان لازم است تا روی پورتال ایران‌کد اطلاع‌رسانی شود؟

به محض تأیید کد از سوی مرکز بلافاصله کد ملی کالا بر روی پورتال قرار می‌گیرد.

6. آیا نماینده می‌تواند تحت عنوان خدمات ایران‌کد، مبالغ اضافه بر تعرفه را از عضو دریافت کند؟

خیر

7. شکایت از نمایندگی را چگونه می‌توان به اطلاع مرکز رساند؟

تماس با امور مشترکین ایران‌کد: ۱۴-۰۲۱۸۸۹۲۴۶۰۵

8. اگر نماینده در ارائه ایران‌کد تأخیر کرد چه کنم؟

اگر برای ۲۰ قلم کالا بیش از ۷ روز کاری انتظار کشیدید، نخست علت اصلی تأخیر را از همان نماینده پیگیری کنید و اگر پاسخ مناسبی دریافت نکردید، با امور مشترکین ایران‌کد تماس بگیرید: ۱۶-۰۲۱۸۸۹۲۴۶۰۵

9. آیا برای دریافت خدمات ایران کد، به مراجعه حضوری به نمایندگان هم نیاز دارم؟

خیر،‌ تمامی خدمات ایران کد به صورت غیرحضوری انجام‌پذیر است.

10. استاندارد تولید خط نمادهای کد ملی کالا و GS1 چیست؟

برای تولید بارکد ملی از CODE128 و برای بارکد GS1 از EAN13 استفاده می‌شود.